Janicke tar over som daglig leder for Iteo
Iteo-gründer Andreas Thue avtrer som daglig leder for å fokusere mer på det kreative i B2B-markedsføringsbyrået.
Janicke Leiren kom inn i Iteo som prosjektleder i 2016. Nå har hun tatt over stillingen som daglig leder fra Andreas Thue, som har ønsket å trekke seg mer mot det kreative arbeidet igjen.
– Janicke har lang erfaring fra mediebransjen, er høyt respektert internt og får gode resultater. Når hun rakk opp hånda og sa at hun ville ta den utfordringen var det ingen tvil om at det var riktig, sier Thue til SALG24.
– Jeg blir litt beæret av å ha fått et enstemmig ja fra styret. Det er en veldig fin ting å ta med seg videre, sier Leiren.
I tillegg til et ønske om å jobbe mer kreativt, deler Thue at størrelsen på firmaet har nå gjort at byrået trenger en annen type lederferdigheter.
– Vi omsetter for 50 millioner, så vi begynner å få en viss størrelse nå. Da mener jeg vi trenger noen som har en litt mer strategisk tilnærming til ledelsesfaget, sier han.
Leiren ønsker å bygge videre på det Thue har bygget opp, i tillegg til å oppsøke nye muligheter.
– Andreas er god på sine ting, og jeg på mine. Nå har jeg vært her i såpass mange år og sett utviklingen og ønsker å bygge på det. Jeg ser også mange muligheter som vi ikke har hatt tid til å prioritere, men forhåpentligvis kan nå, sier hun.
Prioriterer ansatte
Begge parter ser på Leirens evne til å jobbe med og motivere ansatte som hennes største styrke, og utvikling av medarbeidere vil være høyt prioritert framover. Hun har allerede vært personalleder for flere ansatte i Iteo.
– Vi skal ha et ekstremt fokus på at alle ansatte skal få utvikle seg. Den viktigste kapitalen vi har i Iteo er menneskene. Hvis de klarer å yte sitt beste i dag og enda bedre i morgen, så kommer vi oss gjennom dette sammen, sier Leiren.
– Janicke kom inn i Iteo med en stor forkjærlighet for å dytte de ansatte framover faglig. Hun styrer med både hode og hjertet.
17 år som daglig leder
Denne endringen har ligget i kortene en stund. Thue har nå vært byråleder og gründer i 17 år og har lengtet tilbake til det faglige.
– Jeg liker best å jobbe med kunder og markedsføringsfaget. Nå kan jeg jobbe mer med å utvikle byrået med ansatte i en mer kreativ forstand, sier han.
Saken ble først omtalt av Kampanje.