Sigurd Maxmillian Heffermehl på bøljan blå.

#Sommerpraten

Sigurd har et råd til selgere som vil skille seg ut i kontakt med kunden

Dette mener han du bør gjøre for å få oppmerksomhet i kampen om kundene.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller SALG24 en rekke personer i salgsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb, og hvilke råd de vil gi andre som ønsker å lykkes i bransjen.

Neste ut er gründer av Heffermehl Consult, Sigurd Maxmillian Heffermehl.

– Har du pass?

– Pass er på plass.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jobbe jobbe jobbe, sparer ferieturen til det er off-season.

Seks kjappe:

1. Fjell eller strand? – Strand.

2. Fly eller tog? – Fly.

3. Caps eller bøttehatt? – Ikke stor fan av hatter.

4. Softis eller kuleis? – Kuleis.

5. På grillen: Kjøtt eller fisk? – Fisk. utenfor Europa. Kjøtt i Europa.

6. Øl eller vin? Må bli øl.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det må være å dykke med haier og stingrays på Bahamas.

– Hva er din beste salgspitch/salgsapproach?

– Løs et problem gratis for kunden, så skiller du deg automatisk ut i havet av henvendelser kunden mottar hver dag.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden.

– Alexander Vaaler, skulle vært en av han på hver eneste arbeidsplass.

– Når tryna du sist på jobb?

– Å tryne gjør jeg hver dag.

– Hva er ditt beste råd til unge mennesker som ønsker å lykkes i salgsbranjsen?

– Dropp salgsteknikken og fokuser på å få ordentlig kontakt med personen du prater med. Viktigst av alt; pass på å ikke bli for dratt inn i «selgerkulturen».

Powered by Labrador CMS