Går fra salgsdirektør til hotelldirektør: – Jeg driver fortsatt med salg i aller høyeste grad
Jørgen Holte blir hotelldirektør på Radisson RED Oslo, som åpner dørene i sommer.
I sommer åpner Radisson RED Oslo, på Økern Portal. Hotellet driftes av Norlandia Hotel Group (NHG), og brandes gjennom Radisson sitt nye konsept RED.
Hotellets nyansatte hotelldirektør, Jørgen Holte, kommer fra Radisson Hotel Group i rollen som salgsdirektør for Oslo Sentrum og Bergen.
– Da denne muligheten dukket opp, var jeg ikke i tvil. Jeg elsker nye konsepter. Ved siden av overnatting, skal vi etablere en arena for kunst, kultur og musikk gjennom egne konsepter, sier Holte i en uttalelse.
Til SALG24 utdyper han hvorfor han bestemte seg for å gå fra salg til drift.
– Det er en litt større rolle enn det jeg hadde, og som hotelldirektør driver man fortsatt med salg i aller høyeste grad. Derfor tenker jeg at min bakgrunn som salgsdirektør er helt perfekt i den nye stillingen.
Som hotelldirektør må han selge inn nye konsepter og ideer, samt opprettholde motivasjonen blant de ansatte.
– Hvilke erfaring tar du med deg fra salg?
– Jeg tar med meg evnen til å være løsningsorientert og de gode kommunikasjonsferdighetene jeg har opparbeidet meg som selger. Jeg føler ikke at jeg forlater salgsrollen – men at jeg gjør den større.
Holte er foreløpig en av de første ansatte på hotellet, og har på nåværende tidspunkt et stort ansvar for alt salget som skjer på hotellet som ikke har åpnet enda.
– Vi har allerede begynt å introdusere oss for kundene som kjøper fasiliteter for kurs, konferanser og eventer. Vi holder også på med en rekrutteringsprosess, og skal naturligvis ansette et eget salgsteam.
– Hva er dine ambisjoner som hotelldirektør?
– Det blir å gi en unik hotellopplevelse, og skape en god arbeidsplass for alle de ansatte etter en tøff periode med pandemi og nedstengninger. Vi er en av de hardest rammede i næringslivet, og nå er det viktig at vi skaper en trygg og god arbeidsplass hvor folk kan ta yrkesstoltheten tilbake. Det tror jeg vil smitte over på både gjester og kunder av hotellet.