JULEPRATEN
Nils spår at teknologi blir nøkkelen for økt effektivitet i salgsbransjen i 2022
– Jeg tror at det som vil være viktig for salgsbransjen i 2022, er å finne de beste plattformene og teknologiene der ute, slik at man kan jobbe mest mulig effektivt.
SALG24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det Head of sales i SMOC.AI, Nils Olav Nilsen, som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
– Det blir bare hygge og kos med familien. Prøve å gå litt på ski og kanskje ake litt med guttene. Håper det kan komme litt snø, så det blir skikkelig julestemning. Utenom det blir det helt sikkert noen hyggelige julefilmer foran peisen.
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
– Vi spiser russiske piroger og drikker sjampanje på julaften. Det er noe av det beste jeg vet, så det anbefales på det sterkeste. I tillegg ser jeg hvert år filmen «Scent of a Woman» med Al Pacino. Det er ikke en julefilm, men av en eller annen grunn har det blitt tradisjon å se den hver julaften. Det er en av mine favorittfilmer, og jeg anbefaler alle å se den.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Det må være at vi akkurat ble utvalgt som en av «Red Herring Top 100 Europe Winners». Vi er det eneste norske selskapet på listen, så det er jo veldig gøy!
– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?
– Nå spør du godt. Med tanke på at julebordet vårt røk så hadde det nok blitt kollegene på jobb. Vi jobber alle veldig mye, og det er viktig å ta et avbrekk av og til. En hyggelig middag med noe skikkelig god mat og drikke hadde vi helt klart trengt. Mye humor og gode historier er alltid å finne under disse middagene.
– Hva husker du best fra salgsåret 2021?
– Det jeg husker best er nok mentorene vi har jobbet med gjennom inkubator-programmet «Tinc Silicon Valley». Veldig spennende og motiverende å lære fra andre hvordan de har bygget opp globale tech-selskaper som har blitt til «unicorns».
– Hva tror du vil prege salgsbransjen i 2022?
– Når det kommer til salg, handler det jo veldig mye om hvordan man klarer å finne og kontakte potensielle kunder, spesielt globalt – hvor det ikke er like lett å bare ta opp telefonen. Jeg tror at det som vil være viktig for salgsbransjen i 2022 er å finne de beste plattformene og teknologiene der ute, slik at man kan jobbe mest mulig effektivt!