Alexander Selheim mener flere aktører innenfor møtebooking er blitt mer seriøse.

– En møtebooker må ha gode kommunikasjonsferdigheter

For Alexander Selheim handler møtebooking først og fremst om å være en god medspiller.

Publisert

– Vi jobber veldig tett med våre kunder. Hos oss vil det ikke være et team som jobber ut mot flere samtidig, de vil være satt av én person fra oss som er i kontakt med den bestemte samarbeidspartneren. Et møte som vi booker skal ha substans, forteller Selheim.

Han er daglig leder og kundeansvarlig for Møtebooking Norge. Selheim var også med på å starte selskapet for omtrent åtte år siden. Da så de et behov for en mer profesjonell tilnærming til feltet.

– Vi har hatt en god vekst, og vi tror det er fordi vi leverer kvalitet. Vi forsøker å bli kjent med våre oppdragsgivere. For eksempel må vi finne ut hva som er målgruppen for de ulike, og vi må sette oss inn i hva de driver med før selve prosessen, forteller Selheim.

En kjent frase som de bruker sier at de «leverer pasningene som gir partnerne scoringsmuligheter».

– Det er ganske dekkende for det vi driver med. Vi booker et møte, og oppdragsgiveren vår har en selger som går i det møtet med en bedrift. Da må det være kvalitet i den pasningen fra oss. Slik leverer vi pasningen som gir dem en god scoringsmulighet, sier Selheim.

– En møtebooker er en verdiskaper

Selheim forteller at han har sett en profesjonalisering av bransjen siden de begynte. Spesielt de siste fem årene har han sett stor framgang, noe de også ønsker å bidra til.

– Det har vært en lang reise. Litt av grunnen til at vi startet var jo at vi så en del useriøse aktører. Nå er det blitt bedre, og vårt mål er å være med på å profesjonalisere bransjen, og det er fremdeles muligheter til å bli bedre. En møtebooker er en verdiskaper, vi skal hjelpe bedrifter med å skape salgsprosesser. En dyktig møtebooker bringer fram enorme verdier, og dette blir etter min mening ikke høyt nok verdsatt, forteller Selheim.

Jobben krever nemlig flere egenskaper. Selheim og Møtebooking Norge legger vekt på flere ting dersom man skal lykkes i bransjen.

– Man må ha gode kommunikasjonsferdigheter. Man snakker med aktører i næringslivet, og tar del i startfasen av en salgsprosess. I tillegg trengs noen av de samme egenskapene som en dyktig selger bør ha, for eksempel evnen til å skape tillitt i forholdet til kunden. Man må forstå og se behovet for den bestemte bedriften og markedet, sier han.

Powered by Labrador CMS