Christian Thu sverger til italiensk sorbet i sommervarmen.

#Sommerpraten

Salgsdirektør i Amedia:
– Skal du lykkes med salg bør du ta en utdannelse

Christian Thu mener verdien av en utdannelse er at man lærer å lære.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller SALG24 en rekke personer i salgsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker å lykkes i bransjen.

Neste ut er salgsdirektør i Amedia, Christian Thu.

– Har du pass?

– Ja. Har alltid passet klart.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Rundreise i Spania. Starter i San Sebastian, så Madrid, deretter Valencia og til slutt Ibizia og Mallorca.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Ingen spesifikke, men veldig mange. Vil si at alle somre tilbragt på land og strand i Italia har vært topp. Spesielt Sorrento og Amalfikysten.

Seks kjappe:

1. Fjell eller strand? – Strand om sommeren, fjell om høsten og vinteren.

2. Fly eller tog? – Begge deler, alt utifra hvor jeg skal.

3. Caps eller bøttehatt? – Caps, så lenge ingen kjenner meg eller ser meg.

4. Softis eller kuleis? – Italiensk sorbet

5. På grillen: Kjøtt eller fisk? – Kjøtt på grillen, fisk i stekepannen.

6. Øl eller vin? – Vin.

– Hva er din beste salgspitch/salgsapproach?

– Finnes ingen perfekt salgspitch, snarere gode salgsprosesser basert på innsikt og felles forståelse for hvordan vi skal skape verdi og effekt for kundene. Ikke minst må vi skape et forhold hvor vi blir ansett som en verdifull samarbeidspartner for kunden, bygget på tillit og et felles ønske om å lykkes.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden.

– Mediebransjen er full av talenter og dyktige mennesker, så her er det veldig mange mennesker å se opp for i fremtiden. Men hvis jeg skal nevne én person, så er det Seyon Elanchcelian, Ad Tech Manager i Amedia. Han kommer til å løfte den digitale mediebransjen til nye høyder. Og vi trenger flere smarte mennesker som Seyon fremover.

– Når tryna du sist på jobb?

– Føler det skjer stadig vekk. Kunsten er å lære av det, rette seg opp, gå videre, og gjøre det bedre neste gang.

– Hva er ditt beste råd til unge mennesker som ønsker å lykkes i salgsbranjsen?

– Skal du lykkes med salg bør du ta deg en utdannelse. Ikke på grunn av selve utdannelsen, men fordi du lærer å lære. Og vi slutter aldri å lære. Spesielt innen salgsbransjen og salgsfaget.

Powered by Labrador CMS