For salgssjefen i IDÉ House of Brands så er ikke julen komplett uten mormors rødkål
Mat og tur i skog og mark blir høydepunktene for Remi Andre denne jula.
SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det Remi Andre Brenna Wilberg, salgssjef i IDÉ House of Brands.
– Hva gjør du i julen?
– I julen så er jeg hjemme med familie og venner. Jeg er glad i å lage mat, så for meg så blir høydepunktet all den gode julematen og en del turer i skog og mark, kombinert med rolige filmkvelder med fruen og gode middager.
– Hva står på middagsbordet på julaften?
– Ribbe, kalkun og medisterkaker. Vi må ha litt av hvert. Og - mormors hjemmelagde rødkålsalat - den er et must til julematen.
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
– Jeg vil anbefale alle å tillate seg å slappe av og lese en god bok, være masse ute i frisk luft og se en del gode serier, eller filmer. Vi lever i en verden preget av en del negativt støy for tiden, så jeg tror vi mennesker har godt av å koble av nyhetsbildet og la tankene og hodet brukes på positive ting. Vær med de du er glad i, nyt naturen og senk skuldrene. Det har vi alle godt av.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Det må ha vært når jeg og en god venn av meg var i Tyskland i sommer og kjørte på den verdenskjente racerbanen Nürburgring. Det blir en fast, årlig tradisjon. Som bilentusiast så er slike turer midt i blinken for meg.
– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?
– «Ting tar tid». Jeg er en utålmodig kar som liker å se resultater raskt - selv om jeg vet at prosesser ofte tar tid og god kvalitet ofte må jobbes med over tid. Men - jeg liker tempo og moment. «Farmer eller hunter». En selger kan ikke bare deles inn i to kategorier. Det finnes så mange forskjellige og dyktige selgere så det å bruke disse to, gamle begrepene er utradert spør du meg. «Kunden først» ja - for så vidt enig i det. Men, jeg er nok litt ekstra fan av «de ansatte først».
– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?
– Invester i og ta godt vare på dine ansatte og tør å bruke tid på god opplæring og personlig utvikling. Hvis man aldri tar seg tid til å investere i og utvikle de ansatte, hvordan vet man da hvilket potensial som bor i hver og en? Jeg tror også at i 2023 så blir det å ha gode, digitale verktøy og løsninger for både ansatte og kunder viktig. I en kostnadspreget hverdag, er tid uten tvil mangelvare og effektive, gode salgsprosesser er uten tvil viktig. Jeg tror også det er utrolig viktig å ta godt vare på eksisterende relasjoner og ikke minst være proaktiv og fremoverlent i et tøft marked.
– Hva er ditt nyttårsforsett?
– Mitt nyttårsforsett blir å fortsette slik jeg gjør. Men jeg vil nok bruke litt ekstra tid ute i skog og mark og intensivere min fysiske aktivitet et par hakk. Det bør jeg få til.