Partner Manager i Bytt.no, Kjetil Frivold Moen.

Kjetil er ikke så kresen på om det er ribbe eller pinnekjøtt til jul: – Ja takk, begge deler!

Kjetil Frivold Moen anbefaler å gå til innkjøp av et mobilhotell til jul.

Publisert

SALG24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Kjetil Frivold Moen, Partner Manager i Bytt.no.

– Hva gjør du i julen?

– I julen er jeg mest mulig med familien og spiser masse mat! Det er viktig å legge vekk jobb for å være mest mulig tilstede for de små. Gå til innkjøp av et mobilhotell som mobilen kan bo i, slå av varslinger. Hvis ting er superviktig så ringer folk.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Pinnekjøtt! Ribbe funker også. Ja takk, begge deler!

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg vil anbefale å se på julefilmer sammen med familien og høre på masse god julemusikk. Besøke familie du ikke har sett på lenge, spille spill og leke i snøen dersom du har det.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– 2022 har vært et år med mye prøving innen forskjellige bransjer. Det var ikke lett å navigere seg til riktig jobb etter å ha vært selvstendig næringsdrivende de 6 siste årene, men det morsomste må være å få jobb som Partner Manager i Bytt.no, jeg digger virkelig hver dag på jobb! Det og starte sideprosjektet mitt - Bilmegling Sør hvor jeg på kveldstid hjelper privatpersoner å selge bilen.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

– Rekkevidde, disse tider og vi følger saken.

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Jeg tror de selgerne som tar mest vare på kundene sine kommer lengst. Man må være først og og svare kjapt på henvendelser for å komme langt. De selgerne som er ærlige kommer lengst. Det er ikke alltid ditt produkt dekker alle behov, da må du tørre å si det og heller bevege deg til neste kunde. Når det gjelder kommunikasjon tror jeg på en hybrid mellom telefon og chat. De fleste vegrer seg fra å ringe ut, og de fleste kunder vil helst ha svar via chat eller mail for å ta avgjørelsen selv.

– Tilstedeværelse på google og sosiale medier blir mer og mer viktig for å få innkommende trafikk. Samme gjelder å ha fokus på omtaler når det gjelder bedriften. Be kundene dine si hva de er fornøyd og mindre fornøyd med.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Få vekk pæreformen etter å ha spist masse mat!

Powered by Labrador CMS