Birgitte Marie Hoddevik har lang erfaring fra B2B-markedet. Nå blir hun markedssjef hos Visma Avento.

Birgitte Hoddevik skal styrke Visma Aventos merkevare

– For lengre beslutningsprosesser er det utrolig viktig å være tilstede hele veien.

Publisert

Som ny markedssjef skal Birgitte Marie Hoddevik lede Visma Aventos markedsarbeid og selskapets nye satsing på inbound marketing for å styrke markedsposisjonen.

– Visma Avento er ikke bare en sterk merkevare, men et selskap som jeg har fulgt i mange år. De leverer utrolig spennende løsninger for sine kunder – løsninger jeg gleder meg til å være med å synliggjøre. Fremover vil vi jobbe enda mer målrettet med innhold for å skape verdi for både nye og eksisterende kunder, sier Hoddevik i en pressemelding.

Den nye markedssjefen har lang erfaring fra strategisk arbeid i B2B-markedet. Hun har selv erfart hvilke resultater inbound marketing kan gi til B2B-bedrifter, som tradisjonelt har lengre kjøpsprosesser.

– For lengre beslutningsprosesser er det utrolig viktig å være tilstede hele veien. Fremover vil vi i Visma Avento jobbe med å bruke data og innsikt til å plukke opp hvor nærme en potensiell kunde er et kjøp for så å tilpasse kommunikasjon og innhold deretter. Inbound handler om å engasjere målgruppen med relevant innhold til riktig tid, og jeg gleder meg til å ta fatt på arbeidet, forteller den nye markedssjefen.

Hoddevik startet i Visma Avento, i avdeling Visma Digital Marketing 1. juni 2021, og har vært både rådgiver og teamleder. Hun har flere års erfaring fra IT-bransjen, og med selskaper som Microsoft, Visma og Kongsberg Maritime på CV-en.

– Det er veldig positivt å kunne finne riktig profil internt i selskapet. Hoddevik har lang fartstid innen markedsføring i B2B-segmentet og spesifikt innenfor teknologi. Hun har solid faglig tyngde innen markedsføring og lidenskap for teknologi, sier daglig leder, Torill Standal Eliassen.

Powered by Labrador CMS